پت شاپ فردوس فروشگاه ملزومات حیوانات خانگی

چطوری میشه توی هزینه‌های گربه صرفه جویی کنیم؟

بیشتر گربه‌ها در مورد نظافت خیلی مشکل ندارن و خودشون تا حد زیادی این کارو انجام می‌دن، اما بعضی گربه‌های خاص ممکنه به مراقبت‌های حرفه‌ای نیاز داشته باشن. اگه گربه شما هم این‌طوریه باید هزینه آرایشگاه گربه رو در نظر بگیرین.

 

هزینه‌های دستشویی هم می‌تونه خیلی سریع بره بالا، و خیلی از مواقع نمی‌تونین صرف‌جویی کنین و ارزون‌ترین گزینه‌ها رو بخرین چون اگه حیوون از بو یا جنس چیزایی که کف دستشوییش می‌ذارین خوشش نیاد، ممکنه روی وسایل خونه کارشو انجام بده. پس باید مواد مختلف رو بگیرین و تست کنین تا گربه‌تون اونی که بیشتر دوست داره رو انتخاب کنه.

 

یکی دیگه از مخارج مهم در نگهداری گربه مربوط به حفظ سلامتی حیوونه. پیشگیری از انگل‌ها (مثل کک و کنه) و همین‌طور زدن واکسن گربه خیلی مهمه چون اگه برای این چیزا هزینه نکنین و گربه‌تون مریض بشه بعدا مجبورین چند برابر خرج کنین.

باید برای مشکلات اورژانسی هم یک مقدار پول پس‌انداز کنین. گربه‌ها خیلی کنجکاون و ممکنه خودشونو تو دردسر بندازن. یک حادثه پیش‌بینی نشده و عمل جراحی اورژانسی می‌تونه کلی خرج رو دست‌تون بذاره.

با کارای زیر میشه توی هزینه‌های نگهداری گربه صرفه جویی کرد:

 

می‌تونین به جای خرید، با جستجو تو سایت‌های انتشار آگهی یا سر زدن به پناهگاه‌های حیوانات سرپرستی یک گربه رو قبول کنین. این‌طوری هم به حیوون کمک کردین و هم خرج‌تون کمتره، مخصوصا که خیلی از این‌جور گربه‌ها عقیم و واکسینه هم شدن.

همین‌طور می‌شه با کوتاه کردن ناخن‌ها و و برس زدن منظم موهای حیوون توی هزینه آرایشگاه صرفه‌جویی کرد، البته به شرطی که روش انجام این کارا رو درست یاد بگیرین. برس زدن برای سلامتی خود گربه و تمیز موندن خونه‌تون هم خیلی خوبه.

اگه می‌خواین کمتر هزینه کنین دنبال وسایل فانتزی و لوکس نباشین و موقع خرید به کارایی لوازم فکر کنین نه قشنگی‌شون. خریدن وسایل گربه دست دومی که خوب نگهداری شدن هم گزینه خوبیه. ضمنا می‌تونین خیلی از اسباب‌بازی‌ها یا اسکرچر رو خودتون بسازین.

برگشت به بالا
×
گفتگوی آنلاین در واتساپ
برای شروع گفتگو کلیک کنید.