پت شاپ فردوس فروشگاه ملزومات حیوانات خانگی

آشنایی با خمیر دندان سگ و انواع آن

چرا خمیر دندان سگ نقش مهمی تو سلامتی‌اش داره؟ بیماری پریودنتال، که با التهاب لثه شروع می‌شه و با مسواک زدن سگ به صورت منظم می‌تونیم ازش جلوگیری کنیم، شایع‌ترین بیماری بین سگ‌های بالای ۳ ساله. متاسفانه حیوونا خودشون دندوناشونو مسواک نمی‌زنن و این جاست که ما باید وارد عمل بشیم. مسواک زدن روزانه یا یک روز در میون بهترین راه حفظ سلامت دهان حیوونای خونگیه، اما اولین قدم برای این کار انتخاب یک خمیر دندان مناسبه.

 

خیالت راحت، فردوس پت این راهو بلده و قراره توی این مطلب هرچی لازمه درمورد خمیر دندان سگ بدونی رو بهت بگه!

 

از چه خمیر دندانی برای سگ استفاده کنیم؟ خمیر دندان انسانی؟

ترکیبات شیمیایی موجود در خمیر دندون انسانی مناسب سگ‌ها نیست و از طرفی قابل خوردن هم نیستند. اما خمیر دندون مخصوص سگ قابل خوردنه و بدون نیاز به آبکشیه.

 

خمیر دندان انسان برای سگ خوب نیست چون معمولا فلوراید داره و ممکنه زایلیتول هم داشته باشه که برای سگ‌ها سمی هستن. طعم خمیر دندان خیلی اهمیت داره چون بیشتر سگ‌ها ممکنه اول کار از مسواک زدن خوش‌شون نیاد، ولی اگه خمیر دندون مناسبی با طعم و بوی مورد علاقه‌شون پیدا کنیم کم کم به این کار علاقه‌مند می‌شن.

 

پس نکته مهم اینه که خمیر دندان رو بر اساس سلیقه خودش انتخاب کنین چون در نهایت هدف‌تون اینه که حیوون از مسواک زدن لذت ببره.

 

بیشتر انواع خمیر دندان مخصوص سگ مواد پاک کننده و ساینده‌ای دارن که به برداشته شدن پلاک کمک می‌کنه. توی بعضی انواعش هم آنزیم‌هایی هست که باعث کاهش جمعیت باکتری‌ها می‌شه و در نتیجه می‌تونه تشکیل جرم دندون و بوی بد دهان سگ رو کاهش بده.

انواع برندهای خمیر دندان سگ

خمیر دندان سگ برندهای مختلفی داره و بسته به ترجیح سگ می‌تونین از هرکدومش استفاده کنین. این خمیردندون‌ها در طعم‌های مختلفی مثل گوشت و مرغ تولید می‌شن تا سگ از مسواک زدن بیشتر خوشش بیاد. بعضی از اون‌ها رو با مسواک معمولی و بعضی‌ها رو با مسواک انگشتی می‌تونین استفاده کنین و مثلا خمیر دندان سگ پرسا یکی از خمیر دندان‌های شناخته شده توی ایرانه.

 

تعداد دفعات مسواک زدن سگ رو هم طبق دستورالعمل خمیردندان یا طبق توصیه‌ی دامپزشک می‌تونین رعایت کنین. اکثر خمیردندون‌ها خوراکی هستن و اگر سگ بخورشون اشکالی نداره. کافیه کمی توی محصولات موجود بگردین و آزمون و خطا کنین تا برند مناسب سگ دلبندتون رو پیدا کنین تا هم دندون‌هاش سالم بمونن و هم از بوی بد دهنش جلوگیری بشه.

 

نگهداری صحیح از سگ مقوله‌ی مهمیه و اگه سرپرستی سگی رو بر عهده دارید حتما باید با اصول تربیت و نگهداری درست آشنا باشید. با تهیه‌ی کتاب زیر که توسط تیم پت پرس آماده شده می‌تونید همه چیز رو درمورد نگهداری از سگ یادبگیرید.

تفاوت خمیر دندان سگ و گربه

بیشتر مواقع فرق خاصی بین‌شون وجود نداره و هر دو با یک فرمول مشابه ساخته می‌شن، فقط برای گربه از تیوب‌های کوچیک‌تری استفاده می‌کنن چون مقدار مصرف خمیر دندون واسه گربه‌ها کمتره. ولی بازم برای اطمینان بهتره از فروشنده سوال کنین یا اطلاعات روی محصول رو به صورت کامل بخونین.

جمع‌بندی

خمیر دندان سگ یکی از ضروری‌ترین وسایل سگ محسوب میشه و بهتره در انتخابش دقت کنین تا بعدا نه خودتون اذیت بشین و نه سگ گرفتار مشکلات دهان و دندانی بشه. پیدا کردن یک خمیر دندون که سگ‌تون طعمش رو دوست داشته باشه باعث می‌شه که حیوون به مسواک زدن علاقه پیدا کنه و خلاصه به همین سادگی مسیر زندگیش عوض بشه، پس این مساله رو کاملا جدی بگیرین.

برگشت به بالا
×
گفتگوی آنلاین در واتساپ
برای شروع گفتگو کلیک کنید.